مقاله

  • ۰
  • ۰

سئو2

 

خدمات سئو شامل چیست؟

ما خدمات سئو را به 5 دسته اصلی تقسیم کرده ایم این 5 دسته عبارتند از:

در ادامه به بررسی هر کدام از این قسمت ها و توضیح هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

خدمات سئو تکنیکال

اولین بخش از خدمات بهینه سازی سایت، شامل خدمات سئو تکنیکال می شود. در این بخش، خدماتی به مشتری ارائه می شود که بیشتر مربوط به سرویس هایی است که می باید از لحاظ فنی، در سایت رعایت گردد.

در نظر داشته باشید که کلیه بخش های زیر را باید به صورت سرویس در پروپوزال خود تعریف کنید و مدت زمان انجام هر کدام و همین طور قیمت پیشنهادی برای آن را برای مشتری ذکر نمایید. این ها همه سرویس هایی هستند که شما باید برای آن ها زمان و انرژی صرف کنید.

خدمات سئو تکنیکال را می توان به بخش های کلی زیر تقسیم نمود:
  • بهینه سازی سرعت سایت

    از مهم ترین بخش های تکنیکال سئو، Optimize کردن سرعت بارگذاری صفحات یک سایت می باشد. این بخش می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های خدمات سئو تکنیکال، در پروپوزال به مشتری ارائه شود.

  • بهینه سازی کدها و تگ های HTML

    قبل از هرگونه فعالیت سئو، شما می باید از ساختار کدهای سایت و تگ های HTML (همانند ساختار متا تگ ها، تگ های هدینگ مثل H1 و H2 و سایر موارد مشابه) کاملا اطمینان پیدا کنید.

    در بسیاری از موارد، در صورتی که این اصول اولیه در کدهای سایت و همین طور ساختار سایت رعایت نشده باشد، عملا سایر فعالیت های سئو شما، به دلیل مشکل ساختاری در کدها، به نتیجه نخواهد رسید.

    موارد مختلفی در این بخش مثل عنوان ها و توضیحات (Titles و همین طور Meta Description) صفحات، چیدمان صفحات و منوهای سایت و نحوه دسترسی آن ها به هم، همه می توانند بهینه گردند. بنابراین شما باید کلیه این موارد را به عنوان یک سرویس به مشتری خود ارائه داده و آن ها را در پروپوزال خود تعریف نمایید.

  • بررسی سلامت کلی سایت: مدیریت Robots ، Sitemaps ، Redirect  و سایر موارد مشابه

    این بخش نیز از مواردی می باشد که شما باید برای انجام آن زمان صرف کنید. بنابراین می باید حتما در پروپوزال اولیه، هزینه های انجام آن را به مشتری خود ارائه دهید.

    در صورتی که می خواهید سایت خود را وبمستر تولز متصل نمایید و نقشه سایت خود و فایل robots خود را تست نمایید، می توانید از فیلم آموزشی رایگان زیر استفاده کنید:

  • پیاده سازی نشانه گذاری استاندارد

    از دیگر موارد بسیار مهم و کلیدی، پیاده سازی structured data ها و micro data ها در داخل کدهای سایت می باشد.

    سیستم های همچون سیستم امتیاز دهی یا همان Rating System ، به کارگیری Breadcrumb ها و سایر مواردی که به عنوان Rich snippet ها برای گوگل شناخته می شوند، از این دست می باشند.

    اگر چنین سیستم هایی مورد نیاز سایت مربوطه می باشد، حتما می باید آن را در پروپوزال اولیه خود ارائه دهید.

  • طراحی و کدنویسی نسخه AMP

    اگر برای سایت، نیاز داشتید که از نسخه AMP یا همان Accelerator Mobile Pages استفاده کنید، این سرویس را باید به صورت جدا به مشتری خود ارائه دهید.

  • بهینه سازی یا پیاده سازی نسخه موبایل سایت

    از مهم ترین بخش های سئو یک سایت، بهینه سازی نسخه موبایل آن می باشد. در صورتی که نسخه موبایل برای سایت موجود هست و بهینه سازی نشده، باید هزینه های مربوط به این بخش نیز، به پروپوزال اضافه گردد.

    در صورتی هم که نسخه موبایل برای سایت موجود نیست، باید هزینه ها و زمان پیاده سازی نسخه ریسپانسیو برای موبایل، به صورت دقیق در پروپوزال ارائه شود.

 

در نظر داشته باشید، کلیه مواردی که به عنوان سئو تکنیکال در این بخش به آن ها اشاره شد، جزو پیش فرض وظایف شما در یک پروژه سئو نیست.

اگر یک پروژه ای به موارد تکنیکال برای سئو خود نیاز دارد، شما باید به صورت جداگانه، آن ها را در خدمات سئو خود ارائه دهید. در این صورت مشتری هم دقیق خواهد دانست که شما چه کارهایی برای او انجام داده اید.

خدمات بازاریابی محتوا

یکی دیگر از بخش های بسیار پر اهمیت در انجام خدمات بهینه سازی سایت، خدمات بازاریابی محتوا می باشد. این بخش نیز همانند سایر بخش ها، بسیار گسترده است اما می توان آن را به چندین بخش عمده و مهم زیر تقسیم کرد.

در نظر داشته باشید که همانند سایر قسمت ها، هر کدام از این خدمات، بخش مجزایی در پروپوزال شما خواهد بود و در نتیجه زمان و هزینه آن ها، به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

ما این خدمات بازاریابی محتوا را به صورت زیر، تقسیم بندی کرده ایم:
  • شناسایی و آنالیز کلمات کلیدی ارزشمند

    این بخش، یکی از ارزشمندترین و مهم ترین سرویس های ارائه شده در یک پروژه سئو می باشد. در واقع این بخش خود می تواند به صورت کاملا مستقل، توسط مشتری از شما درخواست شود که کلمات کلیدی ارزشمند حوزه کاری او را، شناسایی و استخراج نمایید.

    به دلیل پیچیده بودن فرآیند آنالیز کلمات کلیدی و همین طور زمان بر بودن آن، این بخش از خدمات سئو، چیزی نیست که شما بتوانید آن را به صورت رایگان به مشتریان خود ارائه دهید.

    آنالیز کلمات کلیدی و شناسایی بهترین کلمات هدف، کار بسیار سختی است و می توان گفت هسته اصلی یک پروژه سئو می باشد. بنابراین باید این بخش به صورت کاملا مجزا در پروپوزال به مشتری ارائه گردد.

  • تدوین ساختار محتوایی سایت و صفحات هدف

    مشخص کردن ساختار محتوایی صفحات سایت از بخش های بسیار مهم در حوزه خدمات سئو  می باشد که شما باید به صورت مجزا، آن را در یک پروژه سئو ارائه دهید.

    اینکه چه keyword ای قرار است در چه landing page ای مورد استفاده قرار بگیرد، یا اینکه هر صفحه باید بر اساس چه کلمه کلیدی بهینه سازی گردد، خودش از موارد مجزا برنامه ریزی و پلن برای سئو سایت می باشد.

    اینکه قرار است در چه حوزه هایی محتوا تولید شود یا اینکه در چه حوزه هایی قرار است ما با صفحات level دو خودمان یا با صفحه اصلی خودمان، قرار است در گوگل جایگاه بگیریم. همه این موارد نیاز به استراتژی خاص محتوایی دارد که یک سرویس تکمیلی در بخش خدمات بازاریابی محتوا می باشد.

  • برنامه زمانی و استانداردهای تهیه محتوا

    در صورتی که مشتری شما، تیم تولید محتوا دارد، استراتژی تولید محتوا و برنامه زمانبندی آن، می باید از طرف شما به آن ها ارائه گردد.

    در واقع باید در بازه های زمانی مشخص شده و با استانداردهایی که شما مشخص می کنید، محتوا تولید شده و به دست شما برسد. محتوا ها، سپس پس از بررسی توسط شما و بازبینی، مجددا به تیم مشتری داده می شود تا در سایت از آن ها استفاده شود.

    در واقع آنالیز کلیه محتوای تولید شده، با شما می باشد و شما باید کلیه استانداردها و استراتژی های تدوین شده را، در محتواها بررسی و بازبینی بکنید.

    اینکه در چه زمانی، چه موضوعی و در چه حوزه، می باید محتوا تولید شود، همه جزو خدمات مجزا در حوزه بازاریابی محتوا می باشند.

  • تهیه محتوای مستمر متناسب با استانداردهای سئو

    در صورتی که تولید محتوا، قرار است که توسط خود شما و یا تیم شما انجام شود، در این صورت، این بخش باید به عنوان یک سرویس مجزا در لیست خدمات سئو سایت مربوطه، ذکر گردد.

    بر اساس نرخ تولید محتوا و همین طور پیچیدگی تولید و سختی کلمات کلیدی و حجم آن، شما می توانید قیمت های پیشنهادی خود را در پروپوزال، ارائه دهید.

  • مدیریت عنوان و توضیحات مناسب برای سئو

    همان گونه که می دانید، Title و Description نقش بسیار زیادی در موفقیت یک پروژه سئو داراست.

    نحوه بهینه سازی عنوان ها و همین طور توضیحات، همین طور نوشتن عنوان های مناسب و تاثیر گذار برای جذب کلیک بیشتر و بالا بردن نرخ کلیک یا همان CTR، از خدمات کاملا مجزا در یک پروژه بهینه سازی وب سایت می باشد.

    شما می توانید با بهینه سازی عنوان ها و توضیحات در صفحات مختلف سایت، باعث افزایش چند برابر ترافیک به سایت مشتری خود شوید.

    برای همین منظور، خدمات مربوط به این بخش و زمان و هزینه های مربوط به آن، باید به صورت جداگانه محاسبه شده و در پروپوزال ارائه شده به مشتری قرار بگیرد.

    در صورتی که به صورت کامل با اصطلاحاتی (مثل نرخ کلیک یا CTR) که در این مقاله بکار برده شده است، آشنایی ندارید می توانید از مقاله ” اصطلاحات کاربردی سئو در سال 2018 “، استفاده نمایید.

  • تدوین استراتژی لینک سازی داخلی سایت

    در این بخش شما معماری سایت و ساختار اصلی بخش های مختلف سایت را برای پروژه، بهینه خواهید کرد. به عنوان مثال اینکه منو اصلی سایت چه فرمت و ساختاری داشته باشد و چه کلمات هدفی در آن به کار رود، یکی از این بخش هاست.

    همچنین اینکه وقتی در مقالات می خواهید لینک دهید، از چه ساختاری پیروی کنید یا اینکه بار وزنی anchor text ها به چه صورت روی کلمات هدف پخش گردد، از موارد دیگر در این بخش می باشد.

    از موارد دیگر نیز می توان به ساختار sidebar در سایت و رفع مشکلات آن و یا بهینه سازی ساختار فوتر سایت، اشاره کرد.

در صورتی که به طور مجزا می خواهید آن ها را به لیست خدمات سئو خود اضافه کنید، باید زمان و هزینه هر کدام را به صورت  جداگانه محاسبه کرده و به مشتری اعلام نمایید.

 

 

 سئو

 

 

خدمات لینک سازی

از دیگر بخش های مهم یک پروژه سئو، خدمات لینک سازی می باشد. به طورکلی ما این خدمات را به بخش های مختلف زیر تقسیم بندی کرده ایم:

 

 

  • بررسی وضعیت فعلی سایت و آنالیز رقبا

    بررسی وضعیت فعلی سایت و نحوه لینک سازی داخلی و خارجی آن و همین طور بررسی و آنالیز رقبا، یکی از موارد بسیار مهم و سخت در لیست خدمات بهینه سازی وب سایت می باشد.

    گاهی اوقات برای این بخش شما نیاز دارید تا ابزارهایی که عموما رایگان هم نیستند، بهره ببرید. لذا باید کلیه هزینه های سرویس هایی که می باید برای آنالیز رقبا مورد استفاده قرار دهید را به هزینه های نهایی خود اضافه کنید.

 

  • تدوین برنامه و استراتژی لینک سازی دستی و فعالیت در شبکه های اجتماعی

    در این بخش برنامه زمان بندی برای لینک سازی دستی ارائه می شود. این بخش شامل فعالیت و لینک سازی در شبکه های اجتماعی می باشد.

    در صورتی که این بخش توسط خود شما باید اجرا شود، هزینه های آن باید به صورت جداگانه محاسبه شده و در پروپوزال نهایی قرار گیرد.

  • تدوین برنامه خرید رپورتاژ آگهی بر اساس بودجه و نیاز

    در صورتی که خرید رپورتاژ آگهی، جزو لیست خدمات سئو شما می باشد، می باید بودجه مورد نیاز و همین طور زمان بندی و هزینه های آن را در پروپوزال به مشتری ارائه کنید.

    لازم نیست که این بخش به detail به مشتری توضیح داده شود. همین که لیست کلی آن و بودجه تخمینی ماهیانه را برای مشتری اعلام نمایید، کفایت خواهد کرد.

    در واقع ما فقط برآورد هزینه را مشتری اعلام خواهیم کرد و جزئیات انجام و اینکه از چه جاهایی قرار است این رپورتاژ خریداری شود، در حین انجام پروژه به مشتری ارائه خواهد شد.

  • تدوین خرید بک لینک بر اساس بودجه و نیاز

    در صورتی که در آنالیز اولیه، متوجه شدید که برای انجام پروژه و موفقیت در آن، نیاز به خرید بک لینک دارید، می باید برنامه خود و همین طور تخمین هزینه ها را در پروپوزال به مشتری خود اعلام نمایید.

    در صورتی که این موارد به مشتری ارائه داده شود، شما هیچ وقت در ادامه پروژه با مشتری به مشکل نخواهید خورد. در واقع شما از ابتدا، لیست خدمات بهینه سازی خود را به صورت کاملا شفاف به همراه هزینه های آن، به مشتری اعلان نموده اید.

    در واقع طبق بودجه مشتری، خدمات را به صورت کامل و دقیق برای مشتری خود انجام خواهید داد و می توانید به راحتی گزارش خود در آن ها را به مشتری اعلان نمایید.

  • حذف لینک های مخرب و رهایی از جریمه گوگل

    این بخش نیز، یکی از سرویس هایی است که می تواند کاملا مجزا به مشتریان ارائه شود. شناسایی اینکه چه لینک هایی مخرب است و برای سایت نمره منفی دارند و باید حذف شوند.

    در این بخش همین طور تشخیص می دهید که چه لینک های خارجی ای خوب است و باید برای صفحات سایت باقی بماند. در واقع شما به مشتری کمک می کنید که از جریمه ای که توسط گوگل شده است، خلاصی یابد.

 

 

خدمات لینک سازی در سئو

 

 

خدمات لوکال سئو

از دیگر خدماتی که می توانید در لیست خدمات بهینه سازی سایت، به مشتریان ارائه دهید، خدمات لوکال سئو می باشد. عموما این بخش از سایر خدمات ساده تر بوده و نتایج در آن ها زودتر توسط مشتری دیده می شوند.

برای خدمات سئو محلی، ما تقسیم بندی زیر را مد نظر گرفته ایم که شما می توانید در این سه حوزه، به مشتریان خود، سرویس ارائه دهید:

  • ثبت موقعیت در نقشه گوگل

  • مدیریت نظرات، تصاویر، امتیازات و پرسش های کاربران
  • هدف گذاری عبارات محلی در صفحات سایت

خدمات آنالیز و مشاوره سئو

در فرآیند مشاوره، شما به طور مستقیم هیچ فعالیتی بر روی سایت انجام نمی دهید ولی در تدوین استراتژی، زمان بندی و نحوه اجرا خدمات سئو، مشاوره و آموزش اولیه ارائه می دهید.

به عنوان مثال شما نه تولید محتوا برای مشتری انجام می دهید و نه اینکه مثلا رپورتاژ آگهی برای او انجام می دهید. در واقع شما فقط به مشکلات و راه حل های آن ها اشاره کرده و از مشتری می خواهید که با توجه به نکاتی که شما به او اشاره می کنید، خودش آن ها را انجام دهد.

خدمات مشاوره و همین طور آنالیز سئو، معمولا برای شرکت های بزرگ که تیم های اجرایی قوی در بخش های مختلف دارند، مناسب می باشد. به همین دلیل پیشنهاد آن به مجموعه های کوچک تر با بودجه بندی محدود منطقی نیست.

در این بخش، لیست خدماتی که قرار است به مشتری ارائه دهیم، خاتمه می یابد. حال باید پروپوزال خود را آماده کنیم و برای مشتری ارسال نماییم.

 

 

 

  • ۹۸/۰۶/۱۴
  • زهرا شریفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی