مقاله

۳۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مشاوره5

 


مشاوه

مقدمه

اکثر افراد در زبان عامیانه واژه های روانشناس و مشاور را به جای هم به کار می برند. در صورتی که این دو، رشته های تحصیلی مجزایی هستند و با هم تفاوت دارند. در این مطلب سعی دارم به طور مختصر و مفید به این سؤال پاسخ دهم که «تفاوت روانشناس و مشاور چیست؟».

مشاور کیست؟

کار مشاور، استفاده از فنون علم روانشناسی برای کمک به افراد در انتخابها و تصمیم ­گیری های آنها در مراحل مختلف زندگی از جمله تحصیل (مشاورۀ تحصیلی)، کار (مشاورۀ شغلی) و ازدواج (مشاورۀ خانواده) است.

وظیفۀ وی، حل مشکلات و چالش های پیچیدۀ روانی مراجع نیست بلکه بیشتر به پیشگیری و بهبود زندگی افراد سالم کمک میکند و به آنها در راستای نیازهایشان مشاوره می دهد. بنابراین در صورتی که مراجعی به اختلال روانی (مانند اضطراب، افسردگی و …) مبتلا باشد مشاور نمی تواند به وی کمک کند و باید اختلال او توسط روانشناس و یا در صورت نیاز روانپزشک درمان شود. مشاور می تواند به دانش آموزی که نیاز به برنامه ریزی تحصیلی دارد، مشاورۀ تحصیلی دهد یا به دانشجویی که نمی داند چه رشته و شغلی را انتخاب کند، مشاورۀ شغلی دهد و همچنین می تواند به زوجی که با هم مشکل و اختلاف دارند مشاورۀ ازدواج دهد. اما در صورتی که مراجع اختلال روانی داشته باشد باید او را به روانشناس یا روانپزشک ارجاع دهد.

تفاوت روانشناس و مشاور

  • مراجعین مشاورها غالباً مشکلات جدی در زندگی خود ندارند و بیشتر به دنبال حل مسألۀ سادۀ خود یا گرفتن راهنمایی هستند.
  • مشاور بیشتر به مراجع کمک میکند انتخابهای مناسبی داشته باشد اما اگر مراجع در گذشته انتخابهای اشتباه متعددی داشته است نیازمند تحلیل دقیق تر و ریشه یابی مسأله توسط روانشناس است.
  • مشاور کمتر به گذشته و ریشه یابی مسائل می پردازد.
  • عمدتاً مراجعان دو کلمه روانشناس و مشاور را به جای هم به کار می برند و بیشتر آنها چه به روانشناس مراجعه کنند چه به مشاور میگویند: «پیش مشاور می روم.» حتی گاهی خود روانشناسان و مشاوران هم این دو کلمه را به جای هم به کار می برند.

    به روانشناس مراجعه کنم یا مشاور؟

    به طور خلاصه باید گفت اگر به راهنمایی و مشاوره دربارۀ یک موضوع مشخص _ بدون وجود مشکلات جدی در حال حاضر و گذشتۀ خود _  نیاز دارید، می توانید از مشاور کمک بگیرید. اما اگر مشکلی دارید که تا حدی جدی است و یا در گذشته هم کم و بیش وجود داشته و یا چندین مسأله و مشکل مختلف دارید، بهتر است به روانشناس مراجعه کنید. به عبارت دیگر اگر زندگی عادی شما تحت تأثیر مشکل یا مشکلاتی قرار گرفته بهتر است به روانشناس مراجعه کنید اما اگر در روند زندگی عادی شما مشکلی وجود ندارد و فقط به دنبال حل یک مسألۀ جزئی هستید، مشاور می تواند به شما کمک کند.

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

روانشناسی5

 

روانشناسی

 معرفی رشته روانشناسی و گرایش های آن

روانشناسی علم مطالعهٔ رفتار و فرایندهای ذهنِ موجود زنده بخصوص انسان بر اساس روش علمی است. این مقاله به معرفی رشته روانشناسی می پردازد.

در یک تعریف ساده ، روانشناسی علم کشف دروغ های است که می گوییم و تعیین حد و مرز راست هاست.

رشته روانشناسی یکی از علوم کاربردی می باشد که به یافتن ارتباط ذهن و روح آدمی با مفاهیمی چون رشد، سلامت و رفتار های اجتماعی می پردازد.

آغاز روانشناسی بصورت آکادمیک به اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم بر می گردد اما بصورت رشته ای قابل تحصیل ،رشته نسبتا جدیدی می باشد.

رشته روانشناسی و گرایش های آن

به دلیل اینکه رشته روانشناسی با موضوعات دیگری چون زیست شناسی ، انسان شناسی و جامعه شناسی ارتباط دارد شاخه های جدیدی از این رشته در حال شکل گیری می باشد.

برخی از گرایش های رشته روانشناسی که در دانشگاه ها جا افتاده اند و تدریس می شوند به شرح زیر می باشند:

*روانشناسی عمومی

هدف ازاین رشته ایجاد مهارتهای لازم در نیروهای متخصص در زمینه آموزش و پژوهش می باشد.

این شاخه ار رشته روانشناسی عمومی موارد زیر را بررسی می کند:

1-شناخت مسائل روانشناسی

2-چگونگی علل رفتار انسان

3-چگونگی استفاده از روانشناسی در امر آموزش و پرورش

-شناخت کودکان استثنایی

5- کاربرد روانشناسی در مسائل روانی و حرکتی

*روانشناسی بالینی

در مورد شناخت ناهنجاریهای رفتار انسان و درمان آن کمک می کند.

هدف این رشته در کارهای بالینی بیشتر تشخیص ،درمان و پژوهش می باشد.

نقش شش گانه روان شناسی بالینی شامل موارد زیر است:

1-ارزیابی و تشخیص

2-مداخله و درمان

3-مشاوره، آموزش و نظارت بر کار روان درمانگر‌ها

4-پژوهش و مدیریت

*روانشناسی صنعتی و سازمانی

به مطالعه رابطه میان انسان و دنیای کار می پردازد.

هدف آن کاربرد علم موجود برای حل مسائل و مشکلات مربوط به کارکنان سازمانهاست.

*رشته سنجش و اندازه گیری

به کاربرد آمار و سنجش و اندازه گیری در تحقیقات آموزشی و روانشناسی می پردازد.

ارزیابی،ارزشیابی ، سنجش ، اندازه گیری ویژگی های رفتاری انسان از کاربردهای این رشته در روانشناسی می باشد.

فارغ التحصیلان این رشته باید بتوانند طرح و اجرا آزمونهای استعداد تحصیلی، تفسیر و تحلیل آن ، ارزیابی سیستم های آموزشی و …را انجام بدهند.

*روانشناسی اجتماعی

علم مطالعه موضوعات ، مشکلات و مسائل مربوط به روانشناسی و جامعه می باشد.

به بررسی تاثیر رفتار گروه بر فرد وتاثیر رفتار فرد بر گروه می پردازد.

در یک کلام این نوع علم مطالعه تعامل بین انسانها می باشد.

*روانشناسی تربیتی

این نوع به مطالعه دین ، فلسفه و نقش آنها در تربیت انسان می پردازد.

روان شناسی تربیتی در زمینه های زیر نقش مهمی بر عهده دارد:

1-شناخت شاگردان، تربیت معلمان

2-شناخت فرایند یادگیری

3-پرورش ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی

4-ارزشیابی یادگیری

*روانشناسی رشد

به توصیف و تبیین تغییرات در طول زندگی فرد می پردازد.

البته تاکید بیشتر آن بر دوران کودکی و نوجوانی می باشد.

این رشته برای مطالعه زندگی فرد از رشته های چون زیست شناسی ، جامعه شناسی ،پزشکی و تعلیم و تربیت کمک می گیرد.

*روانشناسی کودکان استثنایی

به تعریف کلیه ی رفتارهای این کودکان استثنایی می پردازد.

از کودکان تیزهوش گرفته تا کودکان عقب مانده ذهنی، کودکان نابینا و ناشنوا ، کودکان دارای مشکلات تکلمی و کودکان دارای ناتوانی حرکتی و ذهنی را شامل می شود.

تمامی تعاریف مربوط به پیشگیری ، تشخیص و درمان مشکلات این کودکان مربوط به این علم است.

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

استخدام5

 

شرایط استخدام آموزش و پرورش ۹۸

استخدام در وزارت آموزش و پرورش نیز همانند سایر سازمان ها دارای شرایط و ضوابطی است. از جمله شرایط عمومی استخدام در آموزش و پرورش عبارتند از:

  • داشتن تابعیت ایران
  • اعتقاد به دین مبین اسلام
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی (برای آقایان)
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  • نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر

علاوه بر شرایط عمومی، شرایط اختصاصی نیز برای استخدام شدن در سازمان آموزش و پرورش لازم است. شرایط اختصاصی، شرایطی هستند که برای هر رشته متفاوت اند، به همین منظور شما می توانید با بیان شرایط منحصر به فرد خود برای مشاورین متخصص استخدام آموزش و پرورش، از شرایط و ضوابطی که مختص شماست آگاهی های لازم را کسب کنید.

استخدام حق التدریس آموزش و پرورش

هدف از آزمون استخدامی آموزش و پرورش استخدام دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان استو از طرفی امید بر این است که برخی از معلمان حق التدریسی که دارای سابقه کاری نیز هستند، نیز بتوانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شوند.

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

از جمله مراحل ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش این است که داوطلبان بایستی شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه را دارا باشند. از جمله شروط دیگر دارا بودن مدارک لازم به منظور ثبت نام است. از مهم ترین مدارک می توان به “مدرک دال بر امتیازات و سهمیه های قانونی” و “مدرک تحصیلی” اشاره کرد. لازم به ذکر است که ارائه فایل اسکن شده عکس در سایز و با کیفیت مناسب و پرداخت وجه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت اینترنتی نیز الزامی است. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه مدارک و مراحل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش با مشاوران خانه مشاوره تماس بگیرید.

دفترچه استخدامی آموزش و پرورش

دفترچه راهنمای استخدامی آموزش و پرورش توسط سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود. دفترچه استخدامی آموزش و پرورش شامل بخش های مختلفی مانند شرایط عمومی داوطلبان، امتیازات و سهمیه های قانونی، کد و عناوین شغلی و … است. لازم به ذکر است که آگاهی از تمامی مندرجات دفترچه پیش از اقدام برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ضروری است. اما از آنجایی که این دفترچه درصفحات بسیار متعددی (۳۶۷ صفحه) تنظیم شده است، پیشنهاد می کنیم برای صرفه جویی در زمان و برای اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ تمامی سوالات خود دست یابید، با مشاورین خانه مشاوره تماس حاصل نمایید.

 

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

صنعت ساختمان5

 

مشاغل صنعت ساختمان


صنعت ساختمان

 

آشنایی با شغل مهندس عمران

در صنعت ساختمان شغل مهندس عمران یکی از مشاغل پرطرفدار است.

در صنعت ساختمان به عنوان مهندس عمران، شما به طراحی و

مدیریت انواع پروژه های ساختمانی از تعمیر پل گرفته تا ساخت یک استادیوم ورزشی جدید می پردازید.

در صنعت ساختمان برای مهندسی عمران باید در ریاضیات و مهارت های فناوری اطلاعات, عالی باشید.

همچنین باید بتوانید به خوبی طرح ها و ایده های خود را برای،

دیگران بیان کرده و در نتیجه باید مهارت های ارتباطی بسیار خوبی داشته باشید.

برای دست یابی به شغل مهندسی عمران باید مدارک معتبر دانشگاهی کسب نمایید.

به عبارت دیگر یک مهندس عمران به دنبال این است که ،

بتواند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمان‌سازی، راه‌سازی، پل‌سازی، برج‌سازی،

سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و

غیره مسئولیت طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرد.

مهندسی عمران از جمله مشاغلی است که هدف آن کاربرد علم ،
در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی یک کشور باز می‌گردد،

مانند سد، فرودگاه، جاده، راه آهن، برج، تونل، دکل‌های مخابراتی، ساختمان‌های مقاوم در برابر زمین‌لرزه، سیل و آتش و

نیروگاههای  برق و مصالح سبک،ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز، در حیطه کار مهندس عمران قرار می‌گیرد.

برای آغاز تمامی پروژه‌های عمرانی به یک مهندس کارآمد عمران نیاز داریم ،

تا علاوه بر رعایت جنبه‌های فنی و اجرایی، اقتصادی نیز عمل کند. چون اقتصادی بودن یک اصل در مهندسی عمران است.

به طور معمول مهندس عمران به صورت تمام وقت کار می کند. در صورت بروز مشکل یا وجود ضرب الاجل برای اتمام بعضی از پروژه ها،

لازم است در خارج از ساعات معمول نیز کار کند. زمان کاری مهندس عمران معمولا بین دفتر کار و محل پروژه تقسیم می شود.

کار در محل پروژه با شرایط آب و هوایی مختلف و معمولا با سفرهای کاری همراه است.

در ادامه با وظایف مهندس عمران، مهارت و توانمندی های مورد نیاز مهندس عمران، تحصیلات لازم برای ورود به شغل مهندسی عمران،

فرصت شغلی و بازار کار مهندسی عمران، درآمد و حقوق مهندس عمران و مشاهیر این حوزه آشنا می شوید

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

دورکاری5

 

مزایا و معایب دورکاری چیست؟

دورکاری

دورکاری شیوۀ جدیدی برای کار کردن نیست؛ بلکه این روش از سال‌ها پیش در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به کار می‌رفته و نتایج موفقیت‌آمیز آن نیز به اثبات رسیده است.

مزایای دورکاری:

مزایای دورکاری را می‌توان از سه جنبۀ فردی(کاهش در هزینه و زمان مسافرت، بهبود فرصت‌های کاری، اختلال کمتر در زندگی خانوادگی و توازن بین زندگی کاری و خانوادگی، انعطاف در کار، ایجاد کار برای معلولان)، سازمانی(کاهش هزینه و بهبود بهره‌وری شغلی کارکنان و سازمان) و اجتماعی(آلودگی، کاهش ترافیک، فرصت‌های کاری وسیع‌تر و تجدید حیات اقتصادی)، مورد توجه قرار داد.

مزایای دیگر دورکاری عبارتند از:

  • کاهش ترافیک و مصرف انرژی.
  • کاهش نرخ بیکاری در اثر ایجاد مشاغل جدید.
  • تدارک شرایط اشتغال برای کلیۀ شهروندان اعم از معلولان، زنان خانه‌دار و …
  • افزایش عدالت اجتماعی و توسعۀ عمران روستایی.
  • کاهش مشکلات مرتبط با کنترل حضور و غیاب کارکنان.
  • توجه به نتیجۀ کار و نه به ساعات حضور فرد.
  • گسترش جغرافیایی حوزه‌های عملکرد سازمان‌ها و ارایۀ خدمات در سطح ملی و بین‌المللی.
  • امکان انتخاب کارکنان بدون محدودیت جغرافیایی.
  • بهبود شرایط کار کارکنان، افزایش رضایت و بهره‌وری شغلی کارکنان.
  • افزایش استقلال شغلی کارکنان.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های مختلف زمانی و مالی کارکنان.
  • کاهش فشارهای روانشناختی ناشی از محیط کار و تعاملات اجتماعی روزمره.
  • افزایش زمان آزاد کارکنان.
  • افزایش ارتباطات خانوادگی و بهبود شرایط خانوادۀ کارکنان، و
  • حفظ محیط زیست از طریق کاهش آلودگی هوا.

معایب دورکاری:

دورکاری نیز همانند دیگر ابعاد رفتاری در سازمان دارای مشکلاتی می‌باشد که باید شناخته شوند. اکنون می‌دانیم هرچند دورکاری می‌تواند راه‌حلی قدرتمند برای شماری از مشکلات مربوط به محل کار افراد باشد؛ اما با مشکلاتی نیز همراه است. نمونه‌هایی از این مشکلات عبارتند از:

  • مشکلات مربوط به نظارت بر کارکنان در حین انجام دادن کار؛
  • نگرانی از انزوای اجتماعی کارکنان و مشکلات ناشی از منزوی شدن افراد؛
  • نیاز مدیریت به؛ برنامه‌ریزی دقیق، توجه به فناوری، رعایت قوانین و مقررات قانونی، انتخاب و آموزش سرپرستان، دورکاران و نظایر آن؛
  • آماده نبودن سازمان برای انجام تغییرات فرهنگی در سازمان؛
  • هزینه‌های مالی اضافی برای تهیۀ تجهیزات دورکاری(مانند رایانه، هزینه برای برقراری ارتباطات اینترنتی و نظایر آن)؛
  • بی‌اعتمادی به کارکنان؛
  • نیاز به سرمایه‌گذاری برای ایجاد فضای کاری در خانه؛
  • نیاز دورکاران به سواد رایانه‌ای و آشنایی با زبان انگلیسی؛
  • کنترل ضعیف و سختی ارزیابی عملکرد کارکنان دورکار توسط کارفرمایان؛
  • کاهش ارتباطات شغلی و تعاملات اجتماعی؛
  • نبود مدیریت متمرکز بر شیوۀ انجام دادن وظایف به وسیلۀ کارکنان؛
  • نیاز به پشتوانۀ قانونی مناسب؛
  • نیاز به امنیت اطلاعات و مقابله با تهدیدات شبکه‌ای، و
  • نیاز به شبکه‌های رایانه‌ای، سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پشتیبانی.
  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

معماری5

 

معماری ایرانی چیست؟

معماری

معماری در ایران بزرگ تاریخی مستمر از ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تاکنون دارد، نمونه های شاخصی که در پهنه ی وسیعی از سوریه تا شمال هند و مرزهای چین گسترده شده است. تنوع ساختمان های ایرانی از آن جمله اند خانه های روستایی تا چایخانه ها، و پاویون ها تا سازه های اعجاب انگیزی که در دنیا نظیر آن ها نیست.این معماری از لحاظ سازه و زیبایی شناسی تنوع چشمگیری را به معرض نمایش گذاشته است که به تدریج و منسجم بر پایه ی سنت ها و تجارب قبلی شکل گرفته است. بدون نوآوری های‌ ناگهانی و علی رغم آسیب های ناشی از تجاوزات مکرر و شوک های فرهنگی، این سبک به طور شاخصی از سایر کشورهای مسلمان متمایز شده است. فضایلاین معماری عبارت است از فرم و مقیاس؛ خلاقیت سازه ای به خصوص در ساخت گنبد و طاق؛ نبوغ در دکور و طراحی فضای داخلی.

‎آثار برتر معماری ایرانی

ایران شاهد ظهور برخی از زیباترین آثار برتر معماری ایرانی است؛ از آن جمله اند:
تخت جمشید.
سی و سه پل.
میدان نقش جهان .
عالی قاپو.
مسجد جامع اصفهان.
مسجد شیخ لطف الله.
گنبد کاووس.
باغ فین کاشان.
چهل ستون.
خانه بروجردی ها.
مدرسه چهارباغ

ویژگی های معماری ایرانی جدید

معماری

ورودی های مشخص.
عدم تقارن در نماها.
تغییر در تقسیم بندی دهانه ها در نما.
توجه به بنای نبش تقاطع ها.
استفاده از قوس ها نه برای کاربرد سازه ای, بلکه غالبا تزیینات و ترکیب کلی بنا.
افزایش طبقات در بناهای تجاری و مسکونی.
استفاده فراوان از آجر.
استفاده از عناصر فرنگی نظیر سرستون ها، نقوش هندسی غربی، مجسمه های تزیینی و یا نقوش و عناصر این معماری قبل و بعد از اسلام.

اصول معماری ایرانی پیرنیا

اصولی که در  این معماری پیرنیا وجود داشته را می‌توان به پنج اصل تقسیم کرد. مردم‌ واری: یعنی داشتن مقیاس انسانی، پرهیز از بیهودگی، خودبسندگی، درون‌گرایی. سادگی در هندسه و شیوه‌های معماری ایرانی بسیار رایج بوده است و شیوه‌های مشهور این معماری عبارتند از: شیوه پارسی، شیوه پارتی، شیوه خراسانی، شیوه رازی، شیوه آذری و شیوه اصفهانی.

سبک شناسی معماری ایرانی

 

در سبک شناسی معماری ایرانی این شیوه ها عبارتند از؛
۱- شیوه معماری باستانی ایران(قبل از اسلام).
۲- شیوه معماری سنتی ایران(دوره های اسلامی).
۳- شیوه معماری اروپایی قبل از مدرنیسم (و غالبا نئوکلاسی سیسم).
۴- شیوه معماری بین المللی.
۵- شیوه معماری مدرنیسم .
۶- شیوه معماری التقاطی( ترکیبی از دو و حتی سه شیوه).

عناصر معماری ایرانی قدیمی

کاربرد وسیع هندسه و فرم هایی نظیر دایره، مربع و سطوحی که مبنای طرح های قرینه هستند و شامل حیاط و راهرو های مستطیلی است از عناصر متداول معماری ایرانی قدیمی است. همچنین خاک رس در بسیاری از مناطق فلات ایران وجود داشته و در ساختمان های اولیه استفاده از خشت و گل دیده شده است. یکی از عناصر طراحی شاخص در این سبک در طول تاریخ مقیاس و درک استفاده از فرم های ساده و عظیم است. ایوان ستون دار، یا تالار در مقبره های صخره ای مجاور پرسپولیس دیده شده که در معابد ساسانی دوباره تکرار و در دوره های اسلامی به رواق ورودی کاخ یا مسجد تبدیل شد و حتی در معماری قهوه خانه های کنار جاده ها نفوذ پیدا کرد. برخی از عناصر این سبک قدیمی عبارت است از:بادگیر,قنات,گنبد,حیاط,پنج دری,هشتی,اندرونی,بیرونی,یخچال,حوض.

برای دریافت اطلاعات معماری آنلاین مراجعه کنید.

 

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

سایت5

 

سایت داینامیک( Dynamic) یا سایت پویا چیست ؟

سایت

سایت های داینامیک اکثرا نوسط CMS پیاده سازی میشوند.

تعریف سایت پویا

سایت های داینامیک ( Dynamic Website ) که به سایت های پویا نیز معروف هستند، قالبا پنل مدیریتی دارند تا صاحبان این نوع سایت ها بتوانند توسط آن تغییرات در محتوا و قسمت های مختلف سایت بدون دانش برنامه نویسی داشته باشند.

طراحی سایت پویا بیشتر برای سایت هایی کاربرد داره که نیاز به تغییرات مداوم اطلاعات و محتوا داشته باشه و صاحب سایت فکر توسعه و گسترش اون رو در آینده داشته باشه.

هزینه پیاده سازی و طراحی سایت های پویا نسبت به سایت های استاتیک کم تر است اما توجه به این نکته که در آینده هزینه های تغییرات، طراحی مجدد و … دارند، صرفه اقتصادی با طراحی سایت پویا است.

فواید و مزایای سایت های داینامیک

سایت های داینامیک مزایا و ویژگی های خاصی دارند که دلیل اصلی گرایش طراحی سایت به سوی استفاده از این نوع خاص شده است.

در زیر لیست مزایای طراحی سایت به سبک داینامیک را مشاهده می کنید:

  • بدون هزینه به روز رسانی
  • هزینه اصلاح، افزودن، حذف و تغییرات در سایت ندارند
  • دارای پنل مدیریتی سایت برای تغییرات اطلاعات سایت هستند
  • محدودیتی در تعداد صفحات ندارند
  • قابلیت بروز رسانی توسط کاربران مبتدی را دارند
  • قابلیت سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر با بروز رسانی های مستمر

معایب طراحی سایت داینامیک

  • زمان زیاد در طراحی سایت های پویا نیاز است
  • نیازمند نگهداری مستمر
  • امنیت کم تر نسبت به سایت های استاتیک

منظور از سایت های نیمه پویا چیست؟

دسته ی دیگری نیز بین سایت های پویا و سایت های استاتیک هستند که به سایت های نیمه پویا شهرت دارند. وب سایت های نیمه پویا مناسب کسانی است که ضرورتی در تغییر اطلاعات و بروزرسانی آن ها ندارند و در عوض ارائه خدمات آن ها برای بینندگان و ارتباط با آن ها از طریق فرم های خاص و یا ارائه خدمات و کالاهای ثابت از طریق سایت محیا می شود.

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت5

طراحی سایت

چگونه طراح سایت شویم؟

با رونق کسب و کار اینترنتی، افراد زیادی هستند که دوست دارند روزی طراح سایت شوند. امروزه بسیاری از کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای اینترنتی تغییر مسیر می‌دهند که بازار کارهایی مثل طراحی سایت رونق بیشتری می‌یابند. اما چگونه و از کجا باید طراحی وب سایت را شروع کرد؟ آیا هر شخصی می‌تواند در این راه موفق شود؟

۱- آشنایی با کار یک طراح سایت

با کار طراحی سایت و روش‌های کسب درآمد اینترنتی آشنا شوید. پستی بلندی‌های این کار را بشناسید.
باید ببینید آیا واقعاً به کار طراحی علاقه دارید؟ زیرا داشتن علاقه، لازمه‌ی پیشرفت در هر کاری است. راجع به موقعیت شغلی و درآمد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید تا با انگیزه‌ی بیشتری شروع کنید.

2- تخصص‌های لازم در طراحی سایت

برای طراحی سایت حداقل یک تیم متشکل از افراد زیر نیاز است. اگر دوست دارید یک طراح وب سایت شوید ابتدا جایگاه خود را در تیم مشخص کنید:
گرافیست سایت: معمولاً ایجاد طرح‌های اولیه‌ی سایت، طراحی اشکال گرافیکی، تصویرسازی ، طراحی لوگو و.. به عهده‌ی گرافیست است که باید فردی خلاق و باانگیزه باشد.
برنامه نویس سمت کاربر (client side): طراحی رابط کاربری یا همان پوسته‌ی سایت (بخشی از سایت که کاربر با آن در ارتباط است) بر عهده‌ی یک برنامه نویس رابط کاربری است که معمولاً از زبان‌های javascript ، html،css استفاده می‌کنند.
برنامه نویس سمت سرور (server side): با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مثل asp.net وphp ارتباط مرورگر با سرور را میسر می‌سازند.

3-مراحل یادگیری طراحی سایت


طراحی سایت

  •  از HTML شروع کنید: html زبان استاندارد طراحی صفحات وب است. کدهای صفحه در نهایت به کدهای html تبدیل شده ،توسط مرورگر نمایش داده می‌شوند. بنابراین اجزای صفحه وب مثل متن، عکس و.. به کمک تگ‌های html در صفحه وب قرار می‌گیرند. در واقع تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی سایت، به شکلی به html وابسته هستند.
  • با CSS ادامه دهید: برای اینکه اجزای صفحه وب سایت شما آرایشی به خود بگیرد باید از css استفاده کرد .برای مثال برای اینکه به عنوان نوشته، رنگ و سایز بدهیم نیازمند این زبان خواهیم بود.
  •  با جاوا اسکریپت کار خود را حرفه‌ای جلوه دهید: بعد از اینکه صفحه‌ی وبی طراحی شد برای پویاتر شدن آن به این زبان نیازمندیم.برای مثال اگر بخواهیم صفحه‌‌ای دارای انیمیشنی باشد یا منوی کشویی داشته باشیم از این زبان استفاده می‌کنیم. البته اگر در ابتدای راه هستید یادگیری این زبان الزامی نیست. می‌توانید به سراغ یادگیری یک زبان سمت سرور بروید و در فرصت مناسب به یادگیری این زبان بپردازید.
  • یک زبان برنامه نویسی سمت سرور بیاموزید: به کمک زبان سمت سرور اطلاعات بین مرورگر و سرور تبادل می‌شود برای مثال برای ثبت اطلاعات کاربر در دیتابیس از زبان سمت سرور استفاده می‌شود. در این میان PHP و ASP.NET دو زبان قدرتمند و محبوب در این زمینه هستند که باید بعد از شناخت کامل، یکی از این دو را برای یادگیری انتخاب کنید. ما بنا به دلایلی همچون محبوبیت، سهولت یادگیری، متن باز بودن و… زبان php را به شما معرفی می‌کنیم.

5- مدت زمان یادگیری طراحی سایت چقدر است؟

پاسخ این سؤال کاملاً وابسته به عواملی مثل سطح تلاش شما، مدت زمانی که برای این کار می‌گذارید، راه یادگیری و… می‌باشد. اما معمولاً در بهترین حالت برای طی کردن این پروسه به صورت کامل، حداقل ۳ ماه زمان لازم است. اگر در ابتدای راه هستید نگران نباشید نیازی نیست شما به‌صورت یک‌جا و فشرده تمام موارد فوق را یاد بگیرید. می‌توانید یادگیری را برای مدتی به HTML و CSS محدود کنید و در زمینه‌ی برنامه نویسی سمت کاربر فعالیت کنید.

 

 

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ5

 

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (digital marketing) به مجموعه فعالیت هایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود.

 در واقع تمام فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شود، دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

برخلاف بازاریابی سنتی، مشتریان در digital marketingبیشترین اهمیت را دارند. به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی می کنند رفتار مشتریان را تحلیل کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند.

امروزه تعداد کاربران اینترنتی بسیار زیاد شده و تمامی شرکت های متوجه شده اند که برای موفقیت باید در اینترنت حضور فعال داشته باشند و از فضای آن برای جلب مشتری جدید و معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند و برای این کار ناچار هستند که از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بصورت موثر استفاده کنند.

تفاوت بازاریابی دیجیتال با بازاریابی اینترنتی در چیست ؟

بازاریابی دیجیتال یا همان digital marketing استفاده از ابزارها و روش های بازاریابی به صورت دیجیتال است و از تمام کانال های موجود در رسانه های دیجیتال برای دریافت اطلاعات به مشتریان استفاده می کند و تنها به اینترنت و فضای مجازی محدود نمی شود.

 با استفاده از ابزارهای دیجیتال می توان بازاریابی را به صورت نوین انجام داد. بسیاری از افراد این تصور را دارند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به یک معنا هستند، در حالی که اینطور نیست و این دو با هم تفاوت دارند.

  به طور مثال کانال های رسانه ای در digital marketing شامل وب سایت، ppc یا پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی پیامکی، پادکست های صوتی، سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ) و برنامه های تلفن همراه می باشد.

برخی از کانال های دیجیتال مارکتینگ مانند اپلکیشن های موبایل می توانند بدون نیاز به اتصال همیشگی به اینترنت به کار خود ادامه دهند. این قبیل کانال ها در حیطه بازاریابی اینترنتی به شمار می روند. بازاریابی اینترنتی که زیر مجموعه ای از digital marketing است به بازاریابی با استفاده از کانال ها یا رسانه هایی گفته می شود که به صورت همیشگی به اینترنت متصل هستند. در کل می توان گفت دیجیتال مارکتینگ شامل تمام رسانه های دیجیتال می شود اما بازاریابی اینترنتی بر روی بازاریابی در بستر اینترنت فعالیت دارد. به همین دلیل می توان گفت که بازاریابی اینترنتی از روش های بازاریابی است که به عنوان زیر شاخه دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد.

 

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

سئو5

سئو

سئو چیست؟

سئو سایت مسئله ایست که این روزها بزرگترین دغدغه یک وبمستر و صاحب کسب و کار اینترنتی شده است.

سئو همان چیزی است که مشخص می کند شما کدام گزینه در نتایج جستجوهای موتورهای جستجو ،به ویژه گوگل باشید. قطعا همه دنبال دست یابی رتبه اول گوگل هستند. برای رسیدن می بایست تلاش کرد، در این رقابت که روز به روز نیز سنگین تر می گردد، باید هر روز اطلاعات خود را به روز رسانی نمایید.

آموزش سئو که این روزها به لطف داغ شدن بازار کسب رتبه های بالا مدتیست در وب فارسی جان گرفته است، شما کمک می کند خودتان بتوانید قسمت های عمده ای از مشکلات،مسائل مربوط به بهینه سازی سایت را رفع نمایید، پیشنهاد ما این است ،در این راه آموزش های وب سایت سئو به سبک ایرانی را هم از دست ندهید. ولی اگر در این حین نیاز به مشاوره یا اجرای حرفه ای سئو توسط شخص دیگری داشته باشید، مهمترین پیشنهاد ما  این است که حتما کار را به کاردان بسپارید.

امروزه یکی از مشکلات بزرگ که گریبان گیر سئو، همچنین وبمسترها شده است، وجود اطلاعات غیر تخصصی و گاها اشتباه در زمینه سئو در اینترنت می باشد ،گاها متاسفانه وبمستران و سایت آن ها را به ورطه نابودی می کشاند!

بهینه سازی سایت

امروزه بهینه سازی وب سایت بعنوان بخش لاینفک سایت داری تبدیل شده است. بهینه سازی سایت باید در همه ابعاد و جنبه ها مورد توجه باشد: بهینه سازی محتوا، بهینه سازی کدها، کار روی شبکه های اجتماعی، لینک سازی و …

هرگز فراموش نکنید که محتوا مهمترین قسمت و عامل موفقیت یک وب سایت است.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که اگر به‌درستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر می‌شوند.

چرا سئو اهمیت دارد؟

روز به روز به تعداد کاربرانی که از طریق گوگل نیازهایشان را جست و جو می کنند، اضافه می‌شود. بر اساس آمار رسمی سایت گوگل روزانه چیزی حدود 3.5 میلیارد سرچ در گوگل انجام می‌شود. حالا راحت می‌توانیم درک کنیم که چرا بیل گیتس می‌گوید که "اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، به زودی از صحنۀ روزگار حذف خواهید شد."

پس کاربران (مشتریان بالقوۀ شما) به گوگل اعتماد زیادی دارند.

تصور کنید شما یک فروشگاه موبایل هستید و یک وبسایت هم برای خرید و فروش موبایل دارید. بر اساس ابزارهای "اندازه‌گیری تعداد جستجوی کلمات کلیدی گوگل" خرید اینترنتی موبایل یا عبارات مشابه آن چیزی حدود 8000 سرچ در ماه دارد.

این آمار عالی است؛ یعنی ماهانه 8000 نفر قصد خرید موبایل دارند و در اینترنت به دنبال جایی برای خرید موبایل می‌گردند. حتما شما هم برایتان بارها پیش آمده است که چیزی را در گوگل سرچ کنید و همانطور که خودتان هم به تجربه دیده‌اید، بیش از 80% کاربران در همان صفحۀ اول نتایج جسجو جواب خود را پیدا می‌کنند. خیلی کم پیش می‌آید که کسی در صفحات دوم و سوم به دنبال جواب باشد.

حالا اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی می‌تواند شما را پیدا کند. در حقیقت شما 8000 مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بوده‌اند را از دست داده‌اید.


سئو

 

  • زهرا شریفی