مقاله

  • ۰
  • ۰

کابینت9

 

نقش کابینت اشپزخانه در دکوراسیون منزل

طراحی کابینت اشپزخانه از مهمترین ارکان دکوراسیون داخلی محسوب می شود، یک آشپزخانه زیبا بیشترین نقش را در زیبایی دکوراسیون خانه دارد، جایی که وجود کابینت و تجهیزات دیگر نیاز به هماهنگی متناسبی با سایر قسمت های طراحی شده در خانه دارد.

طراحی آشپزخانه تنها به معنای دکوراسیون و چیدمان وسایل در آن نیست بلکه باید روح سر زندگی و خلاقیت در آن دیده شود.

با استفاده از طراحی های کلاسیک و مدرن می توان فضایی تازه ایجاد کرد و اینجاست که نقش کابینت اشپزخانه در طراحی دکوراسیون اهمیت پیدا می کند.

زیرا در فضای آشپزخانه کابینت بیشتر از اجزای دیگر به چشم می آید.

در طراحی و انتخاب کابینت اشپزخانه سلیقه به خرج دهید:

اگر طراحی آشپزخانه تان را خودتان انجام می دهید باید نهایت سلیقه تان را به کار ببرید مثلا با توجه به فضای آشپزخانه که در اختیار دارید می توانید از کابینت های چند طبقه یا کابینت هوایی و زمینی استفاده کنید.
امروزه کابینت ها از متریال مختلفی ساخته می شوند و از آنجایی که نور مناسب لازمه ی یک آشپزخانه ایده آل است

بنابراین سعی می شود درب کابینت ها به گونه ای ساخته شود که منعکس کننده نور باشد و آن را جذب نکند. از طرفی رنگ در زیبایی دکوراسیون اهمیت به سزایی دارد،

معمولا طراحان رنگ کابینت اشپزخانه را با رنگ دیگر وسایل آن ست می کنند اما استفاده از رنگ متضاد هم این مزیت را دارد که برخلاف رنگ ست،

پس از مدتی خسته کننده نمی شود و می توان با تغییری جزیی در یکی از اجزا تنوع و تازگی دوباره به دکوراسیون داد. همچنین می توان قسمت هایی از آشپزخانه را با سنگ تزیین کرد، به طوری که رنگ کابینت اشپزخانه با سنگ متضاد باشد و باعث ایجاد تنوع در محیط شود.

 

کابینت اشپزخانه
در آشپزخانه هایی که فضای کمی دارند و کوچک هستند استفاده از آینه روی درب کابینت ها یک ترفند هوشمندانه است،

چرا که آینه به فضا عمق بیشتری می دهد و آشپزخانه بزرگتر به نظر می رسد. در آشپزخانه هایی که فضای کافی دارند می توان از کابینت های زمینی بیشتر استفاده کرد که معمولا در وسط آشپزخانه جایی که سینک ظرفشویی قرار دارد نصب می شوند و مزیت این نوع چیدمان این است که قابلیت دسترسی از هر طرف را فراهم می کند و فضای زیادی برای لوازم و ظرفها در اختیار قرار می دهد. در طراحی های مدرن و امروزی کابینت ها طوری طراحی می شوند که یخچال، مایکروفر، ماشین لباسشویی و….داخل آن قرار می گیرند. اگر در طراحی کابینت اشپزخانه علاوه بر در نظر گرفتن جای وسایل و ظروف می توان قسمت هایی را برای قرار دادن وسایل تزیینی بعنوان ویترین طراحی کرد، که دکوراسیون داخلی خانه را زیباتر خواهد کرد.
محل قرار گیری درب کابینت ها و نحوه باز شدنشان نیز در زیبا سازی موثر است،

دقت کنید همه درها به یک سمت باز نشوند همچنین اگر در طراحی کابینت هم از کشو هم از درب های کپسولی استفاده کنید نمای دکور آشپزخانه شما از یکنواختی خارج خواهد شد.

کابینت اشپزخانه

شما کدام متریال را برای کابینت اشپزخانه می پسندید؟

در اینجا قصد دارم شما را با انواع و اقسام جنس کابینت و معایب و مزایای هر کدام آشنا کنم که این متریال می توانند در قسمت های مختلف کابینت مثل بدنه و یا درب ها و یا حتی بصورت ترکیبی استفاده شوند، با هم می خوانیم:

  •   تمام فلزی:

    تقریبا نسلشان منقرض شده اما هنوز هم برای کاهش هزینه در بدنه از فلز استفاده می شود. مثلا اگر کسی مایل باشد یک کابینت ام دی اف اما مقرون به صرفه داشته باشد می تواند از بدنه فلزی و درب های ام دی اف استفاده کند.

         مزایا و معایب: تنها مزیت کابینت های فلزی قیمت ارزان آنهاست، و از معایب شان اینکه دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می شوند و رنگ آنها بعد از مدتی می ریزد و نیاز به رنگ آمیزی مجدد است.

  •  تمام چوب: این مدل بسیار جذاب و دوست داشتنی است و جلوه ای بینظیر به آشپزخانه شما می دهند، اگر شما از آن دسته افراد هستید که مایلید گرمای سبک روستیک به خانه بیاورید پیشنهاد می کنم از این نوع تمام چوب استفاده کنید.البته در خانه های به سبک کلاسیک هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

         مزایا و معایب : این مدل کابینت بسیار زیبا و جذاب هستند و تنها ایراد آن قیمت بسیار بالا و مدت زمان زیاد أماده سازی آنهاست.

  • ام دی اف: ام دی اف ها از ضایعات دور ریختنی چوب ها به وجود می آیند و دارای تنوع رنگ و طرح زیادی هستند و به همین علت از طرفداران زیادی برخوردارند. البته نقطه قوت ام دی اف آنست که از توانایی بالایی در هماهنگی با دیگر اجزا دکوراسیون خانه دارد.

    مزایا و معایب : این ترکیب در برابر رطوبت مقاوم است و آسیب چندانی نمی بیند به همین علت می تواند متریال متاسبی برای آشپزخانه که رطوبت بالایی دارد باشد. ام دی اف در برابر حرارت فوق العاده مقاوم و عایق صدا نیز می باشد.

  •  هایگلاس: این متریال جدید ترین گونه از ام دی اف هاست، بسیار شیک و زیبا هستند. سطح صیقلی و براق آنها خیر ه کننده است و تنوع زیادی در رنگ دارند، سهولت در تمیز کردن آنها باعث شده طرفداران زیادی پیدا کنند.

    مزایا و معایب : گفته می شود که این هایگلاس خش بر می دارد که البته حقیقت ندارد ، قیمت ام دی اف هایگلاس از ام دی اف معمولی گرانتر است و براقیت بارزترین ویژگی آن است که باعث شده در بازار محصولات چوبی از گرید بالاتری برخوردار باشد.

  •  پی وی سی:

    گاها از ورق های pvc در ساخت کابینت سینک ظرفشویی استفاده می شود اما بیشتر از این نوع ورق ها در کابینت سرویس بهداشتی، روشویی حمام و دستشویی استفاده می شود، البته توجه داشته باشید که از ورق های ام دی اف با روکش پی وی سی در ساخت کابینت آشپزخانه به وفور استفاده می شود که نباید آنها را با ورق های تمام پی وی سی اشتباه گرفت.

    مزایا و معایب : بزرگترین ایراد کابینت های پی وی سی مصنوعی بودن آنها و آسیب رساندن به محیط زیست به دلیل تجزیه ناپذیری شان است، این نوع متریال طرحها و رنگهای متنوعی دارند و نیازی به رنگ آمیزی نیست، نگهداری pvc به مراتب ساده تر از نوع چوبی آن است و ساخت و نصب آنها ساده تر و کم هزینه تر است.

    برای مشاهده دکوراسیون داخلی آشپزخانه به آنامیس مراجعه کنید.

  • ۹۸/۰۷/۲۵
  • زهرا شریفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی