مقاله

  • ۰
  • ۰

آموزش آنلاین

 

آموزش آنلاین توسعه نرم افزار و IT

آموزش آنلاین

Udacity  - این سایت دوره های آموزش آنلاین را ارائه می دهد که صدور گواهینامه برای آن ها نیازمند پرداخت هزینه است -موضوع دوره ها روی مهارت های مورد نیاز شرکت های فناوری دره سیلیکون تاکید دارد- پرداخت هزینه بیشتر به صورت اشتراک ماهیانه است. البته مواد دوره ( مانند فیلم آموزشی یا کتاب الکترونیکی) به صورت رایگان در دسترس است.

Apple Developer Site –

مرکز توسعه شرکت اپل، شاید از نظر موضوعی روی چیزهای خاص و محدود فعالیت دارد، اما منبعی رایگان برای مستندات و آموزش آنلاین برای توسعه دهنده های نرم افزاری است که به توسعه برنامه های iOS برای موبایل و Mac OS X برای دسکتاپ و سافاری برای برنامه های وب تمایل دارند، می باشد.

Google Code – مانند مرکز توسعه اپل، گوگل کد نیز از نظر موضوعی محدود است اما یک منبع خوب برای مستندات و آموزش آنلاین برای توسعه اپلیکیشن های اندروید می باشد.

Code.org -  این سایت خانه کمپین "ساعت کدزنی" است، که هم برای معلمان و هم دانش آموزان با سنین مختلف (4-104( را شامل می شود. کسانی که می خواهند در زمینه برنامه های کامپیوتری آموزش آنلاین دهند یا آموزش ببینند و نمی دانند از کجا شروع کنند.

Mozilla Developer Network – MDN   (شبکه توسعه دهنده موزیلا)

  منابع آموزشی آنلاین که شامل لینک هایی به راهنماهای خارج از سایت خودش و آموزش آنلاین برای توسعه وب شامل HTML، CSS و جاوا اسکریپت هستند را ارائه می دهد. فرقی نمی کند مبتدی باشید یا متخصص یا اینکه از مرورگر فایرفاکس موزیلا استفاده کنید یا نه، این سایت برای شما مفید خواهد بود.

Learnable – این سایت دسترسی به یک کتابخانه از محتوای الکترونیکی را برای رایانه ها و تبلت ها را با استفاده از اشتراک فراهم کرده است. و نزدیک به 5000 ویدئوی آموزشی (و کد مثال های مربوط به آن) در زمینه موضوعات مرتبط با نرم افزار را ارائه می دهد. هم چنین با برگزاری آزمون آنلاین، گواهینامه نیز صادر می کند.

Pluralsight – این سایت (با نام قبلی PeepCode) محتوای الکترونیکی آموزشی خلاقیت و تکنولوژی (بیش از 3700 دوره آموزش آنلاین و 130 هزار ویدئوی آموزشی) برای افراد، کسب و کارها و موسسات ارائه می دهد که مدیریت IT، برنامه نویسی، توسعه وب، تجسم داده ها- همچنین طراحی بازی، انیمیشن سه بعدی و  ویرایش ویدئو را با همکاری با Digital-Tutors.com و درس های کدنویسی نرم افزاری را توسط Codeschool.com آموزش می دهد.

CodeHS – CodeSchool برای افرادی که می خواهند در خانه یاد بگیرند و یا برای دانش آموزان یک کلاس در دبیرستان که تحت نظر معلم آموزش می بینند، درس های کدزنی نرم افزار (با پرداخت اشتراک) را آموزش می دهد.

Aquent Gymnasium – Gymnasium یک مجموعه کوچک اما کامل برای آموزش آنلاین رایگان مربوط به وب را در زمینه های برنامه نویسی، طراحی و تجربه کاربری می باشد، اما معیار ارزیابی آن به این گونه است که به کسانی که در دوره های قبلی حداقل نمره 70 درصد را کسب کرده باشند اجازه دسترسی به دوره آموزش دیگر را می دهد.

 

  • ۹۸/۰۶/۱۲
  • زهرا شریفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی