دیجیتال مارکتینگ – بازاریابی دیجیتال – Digital Marketing
تعریف جعبه ابزار بازاریابی دیجیتال، از دیجیتال مارکتینگ:
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، استفاده از ابزارها و روش هایی است که به کمک قابلیت های رسانه های دیجیتال، برای بازاریابی محصولات و خدمات به کار می روند.
تعاریف مدیران بازاریابی کسب و کارها:
تامی کانی زارو، قائم مقام بازاریابی در IBM:
در سال ۲۰۱۴، Digital Marketing همان مارکتینگ است و همه ما دیجیتال مارکتر هستیم. امروزه هر روش بازاریابی عنصری از ابزار دقیق دیجیتال دارد.
کوین مک گرین، مدیر اجرایی بازاریابی در Dell:
Digital Marketing استفاده از ابزارهای دیجیتال(کامپیوتر شخصی، تبلت، تلفن و نمایشگرهای دیجیتال شهری) برای ایجاد تجربه ای است که روی مخاطب دلخواه را برای انجام عمل مشخصی، تاثیر می گذارد. دیجیتال مارکتینگ در واقع نوک نیزه ای است که با آن مخاطب دلخواه تان را هدف گرفته اید.
سایمون هسلتاین، مدیر ارشد توسعه ارگانیک مخاطبان در AOL:
Digital Marketing هر راهی است که ما بازاریابان، از رسانه های دیجیتال برای تاثیرگذاری بر کاربران استفاده می کنیم. چه از امکانات رایگان مانند جستجو، شبکه های اجتماعی و غیره استفاده کنیم یا امکانات پولی مانند پرداخت به ازای کلیک PPC، تبلیغات نمایشی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در بازی ها و .، نکته مهم در بازاریابی
تعاریف منابع خارجی
لکسی کان:
Digital Marketing، بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از کانال های دیجیتال برای دسترسی به مصرف کنندگان است. هدف اصلی، ترویج برندها، توسط انواع مختلف رسانه های دیجیتال است. در دیجیتال مارکتینگ، کانال هایی که نیاز به استفاده از اینترنت ندارند هم مورد استفاده قرار می گیرند و از این رو، گسترده تر از بازاریابی اینترنتی است.
ویکیپدیا:
دیجیتال مارکتینگ (که بازاریابی داده محور هم شناخته می شود)، بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از فناوری های دیجیتال است که عمدتا اینترنتی هستند، ولی شامل موبایل های هوشمند، نمایش تبلیغات و هر رسانه دیجیتال دیگری نیز هست.
اینوستوپدیا:
دیجیتال مارکتینگ زیرمجموعه ای از بازاریابی است که از فناوری های دیجیتال برای عرضه و فروش محصولات استفاده می کند.
بیزنس دیکشنری:
دیجیتال مارکتینگ، ترویج محصولات یا برندها، از طریق یک یا چند نوع رسانه دیجیتال است.
تاپ رنک بلاگ:
دیجیتال مارکتینگ عبارتی است که برای توصیف خدمات یکپارچه بازاریابی برای جذب، مشغول کردن، و تبدیل کردن مخاطبان به مشتریان به صورت آنلاین، به کار می رود.
تعاریف منابع داخلی
وب۲۴
دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) به استفاده از رسانه های جدید دردنیای تجارت اطلاق میشود که این بازاریابی دیجیتال بسیار به اینترنت وابسته می باشد و نام دیجیتال مارکتینگ را به خود گرفته است. در واقع می توان گفت به تمام فعالیتهایی که به منظور تبلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت میگیرد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.
مدیرTV:
بازاریابی دیجیتال: بازاریابی با استفاده از ابزارها و رسانههای دیجیتال است.
چه طور:
Digital Marketing اصطلاحی است که برای تمام تلاشهایی که جهت بازاریابی آنلاینانجام میگیرد، بهکاربرده میشود. کسبوکارها از مجاری دیجیتال نظیر جستوجوی گوگل، شبکههای اجتماعی، ایمیل و وبسایتشان برای برقراری ارتباط با مشتریان کنونی و آتی خود استفاده میکنند.
متمم:
بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیتهایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار میگیرند.
کالج تپسل:
دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصول، خدمات، برند و بررسی رفتار مشتری با استفاده از ابزارهای دیجیتالی در بستر وب صورت میگیرد گفته می شود. درواقع بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از تلاش ها در زمینه بازاریابی است که در فضای وب انجام می شود.امروزه بازاریابی در فضای دیجیتال موثرترین راهکار برای رشد کسب و کار خواهد بود و اهمیت دیجیتال مارکتینگ به مراتب از روش های سنتی بازاریابی بیشتر می شود.
- ۹۸/۰۶/۱۴