مقاله

  • ۰
  • ۰

صنعت ساختمان10



صنعت ساختمان

مشاغل صنعت ساختمان

می توان با اندکی خلاقیت ، مشاغل جدیدی در بخش صنعت ساختمان ایجاد کرد:

 

1. شرکت های استارت آپی صنعت ساختمان

بسیاری از مردم،بازاریابی در حوزه مسکن را با ایجاد دفاتر مشاوره املاک برابر می دانند؛ شغلی که شاید برای بسیاری ازدانش آموختگان دانشگاهی به خصوص تحصیلات تکمیلی ورود به آن چندان خوشایند نیست؛ حال آنکه با اندکی خلاقیت و تحقیق و تجسس در این بخش می‌توان با ایجاد شرکت های دانش بنیان،آی تی پایه و استارت آپی،هم مشاغلی که از نظر جایگاه اجتماعی در سطوح بالاتری باشند ایجاد نمود و هم درآمدهایی به مراتب بیشتر از راه اندازی دفاتر مشاوره املاک کسب کرد.

۲. شرکت های نگهداری ساختمان

این روزها در بسیاری از شهرهای کشور که ساخت مجتمع های مسکونی شدت یافته، نیاز به استخدام افرادی برای نگهداری ساختمان به خصوص در بخش های تعمیرات و تأسیسات شدیدا احساس می شود که با توجه به بالا بودن هزینه جذب این افراد، عمدتا ساکنان از پرداخت مبلغ موظفی خود بابت حقوق تکنسین ساختمان طفره می روند.

این درحالی است که

می توان با ایجاد شرکت هایی که نیروهای کارآمد و حرفه ای تعمیر و نگهداری ساختمان در اختیار دارند، با هزینه هایی بسیار کمتر از استخدام تکنسین ساختمانی، این وظیفه را به خوبی انجام داد. چرا که این شرکت ها با عقد قرارداد با اهالی ساختمان یا نماینده آنها، هزینه های نگهداری ساختمان از اهالی به صورت خرد جمع آوری کرده و در مجموع به درآمدهایی کلان دست می یابند که در نتیجه استخدام دائمی تکنسین های حرفه ای را برای آنها توجیه پذیر می کند. از طرفی نیز اهالی و ساکنان ساختمان با توجه به کم شدن مبلغ موظفی خود، از این روش استقبال می کنند. چراکه استخدام تمام وقت تکنسین مورد نظر از سوی اهالی یک بلوک ساختمانی، چندان به صرفه نیست.

3. شرکت های اجاره مسکن

بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان بخش مسکن تنها روشی که برای ثروت آفرینی در این بخش می شناسند، خرید زمین خالی یا املاک کلنگی و سپس تخریب و ساخت واحدهای مسکونی جدید و نهایتا فروش آنهاست. اقدامی که با توجه به رکود موجود در بخش ساخت و ساز و خرید و فروش، دیگر جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارد.

  • ۹۸/۰۷/۱۶
  • زهرا شریفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی